Prijsvergelijkingstechnieken

Het idee is eenvoudig en zeer effectief – verkort de tijd en kliks die een browser nodig heeft om de gewenste informatie te vinden. Mix het met nauwkeurigheid en betrouwbaarheid en u bent op weg naar een winnaar … zij het product metadata, beoordelingen, ranglijsten, grafieken, video’s, wat uw sociale kring zegt … of prijs.

Sites voor prijsvergelijking maken deel uit van het online winkelen en een industrie die de afgelopen jaren is geëxplodeerd. Ze begonnen onrijp, inclusief verouderde inhoud, onnauwkeurige prijzen en misten extra nuttige details zoals beschikbaarheid en verzendkosten. Meer recentelijk is de nauwkeurigheid van informatie enorm verbeterd met de komst van product-API’s en directe toegang tot de databases van de detailhandel voor actuele informatie.

Er blijft echter een fundamenteel probleem bestaan ​​- dat van echte en nuttige vergelijkingen. Er zijn te veel sites voor ‘prijsvergelijking’ die gewoon fungeren als een verheerlijkte aanbieding voor verkopers en zich niet houden aan de basisprincipes voor vergelijking.

 

‘Tijd en klikken’ besparen is waar het om gaat. Het presenteren van een paperback van Amazon naast een hardback van Book Depository vertelt je niet de goedkoopste waarvoor je het boek kunt kopen. Het vertelt je alleen maar dat die twee verkopers die boeken in die formaten op voorraad hebben. Hier zijn onze top 5 regels voor het bouwen van een service voor het vergelijken van kwaliteitsprijzen, gebaseerd op enquêtes en feedback van meer dan 100 online gebruikers en uren en uren zelfonderzoek.

Top 5 regels voor effectieve prijsvergelijking:

1: Vergelijk prijzen van hetzelfde artikel samen – vermeld prijzen van alle verkopers samen, idealiter in één tabel en voor één product, b.v. hardback met hardback en paperback met …. je snapt het.

2: Sorteer uw resultaten op prijs, NIET op ‘populariteit’ – de gebruiker komt immers op een prijsvergelijkingssite, niet op een populariteitssite, vooral niet op een die er duidelijk uitziet alsof het een ‘betaald’ type is.

3: Neem waar mogelijk de volledige prijs op – wat heeft het voor zin om te adverteren voor een product dat wordt vermeld voor 10 p, als de bezorging op het vasteland in het VK op £ 5 komt. Geef prijzen op die de gebruiker een getrouw beeld geven. Als u zich zorgen maakt dat uw internationale gebruikers niet de juiste prijs krijgen, niet doen! Ze zijn waarschijnlijk 0,001% van uw bedrijf en zijn zeker de moeite van het opofferen van nauwkeurigheid voor de rest niet waard? U kunt altijd een opmerking plaatsen om uw veronderstellingen uit te leggen.

4. Bespaar de gebruiker tijd, klikken en hersenkracht – zorg ervoor dat het primaire doel van uw site duidelijk op uw startpagina staat, snel werkt en alle relevante informatie biedt in het minste aantal klikken. Onthoud de 2 ‘drieën’:

Je hebt 3 seconden om de aandacht van de gebruiker te trekken – als ze niet vinden wat ze zoeken bij elke pagina laden, zullen ze niet langer zoeken
Je hebt 3 klikken om te presenteren wat de gebruiker wil – als ze die prijs na drie klikken nog steeds niet hebben, raken ze moe en gaan ze terug naar Google

Online commerciële verzekeringsmakelaars bieden meer dan alleen zakelijke verzekeringsprijsvergelijkingen

Overweeg een commerciële verzekeringsmakelaar de volgende keer dat u een verzekering online koopt, tot een recente heropleving van interesse vanwege nieuwe online commerciële producten, ze hebben geen goede internetervaring gehad.

Makelaars bieden service, kennis, kwaliteitsproducten, hulp bij claims en advies, en vergelijken verzekeringscitaten, kwaliteiten die zeldzaam zijn of ontbreken in de alternatieve zelfbedieningswereld van de online prijsvergelijkingswebsites.

Toen directe dekking voor persoonlijke lijnen een acceptabele methode werd om verzekeringen via internet te verkopen en af ​​te leveren, schreeuwden de waarzeggers van zakelijke onheil het beroep op de doodsklok voor de verzekeringsmakelaar als beroep. Nog meer voor de tussenpersonen in de zakelijke verzekeringsspecialisten.

Commerciële verzekeringen waren notoir moeilijk om auto-citerende acceptatiesystemen aan te bieden en de mandarijnen geloofden dat commerciële polissen niet online aan een onwetend publiek konden worden verkocht.

Er werd gedacht dat alle verzekeringsactiviteiten direct telefonisch of online zouden worden afgehandeld en de handel in makelaars zou afnemen.

 

Wat deze mensen destijds echter niet beseften, was dat het businessmodel van de makelaar, gebaseerd op het vergelijken van covers en het afstemmen van beleid op individuele behoeften, een beproefde en vertrouwde methode was die online opnieuw zou verschijnen als de favoriete methode van de mensen verzekering kopen, zij het in een nieuwe, grotere vorm van de prijsvergelijkingssite.

Van websites voor de vergelijking van commerciële verzekeringsprijzen werd vervolgens voorspeld dat ze de makelaar zouden vervangen, omdat ze in feite dezelfde vergelijkende offerteservice bieden als de makelaars, maar op een veel grotere schaal.

Commerciële verzekeringsmakelaars realiseerden zich dat ze misten tenzij ze de concurrentie op de vergelijkingssite omarmden. Veel van de grotere en meer internetkennismakelaars besloten de vergelijkingssites aan te nemen en hun eigen vergelijkingswebsites aan te bieden, vaak met groot succes.

Ze namen hun backoffice-vergelijkingssystemen en stelden ze in staat om een ​​gebruiksvriendelijke interface te bieden. De grotere commerciële verzekeringssites concurreren nu met de grote vier prijsaggregators en vele bieden een breder scala aan dekkingen.

Met de mogelijkheid om specialistische producten aan te bieden, heeft een makelaar een voordeel ten opzichte van een prijsvergelijkingssite, maar veel specialistische regelingen van commerciële verzekeringsmakelaars zijn nu te vinden op prijsvergelijkingssites. Je zult vaak diep moeten kijken en echt de markt van aangeboden offertes moeten onderzoeken om ze te vinden.

Hoewel veel kleinere makelaars zich hebben aangemeld bij de grote websites voor prijsvergelijking, wordt dit aanbod zelden getoond wanneer u naar hun producten zoekt. Dit komt omdat veel makelaars strakke acceptatiecriteria hebben vastgesteld voor het type bedrijf dat ze van de vergelijkingssite willen.

Vaak betekenen deze beperkingen dat de prijsaggregator hun beleid niet kan citeren vanwege de beperkende voorwaarden die zijn opgelegd.

Alle online commerciële vergelijkingswebsites lijden onder rigide acceptatieregels die zijn gedefinieerd door het verzekeringsbedrijf.

Het feit dat als een kantoor bijvoorbeeld niet aan strenge beveiligingsvereisten voldoet, het kantoorpakketvergelijkingssysteem algoritmisch wordt geïnstrueerd om het bedrijf af te wijzen.