Yes, we mogen weer! De periode van beurzen is weer in volle gang. Je gaat weer inspiratie opdoen, connecties maken en veel leren. Maar zelf zul je ook wel eens op de beurs staan. Dan wil je juist anderen inspireren en iets leren. En vooral: je naam bekend maken, laten zien dat je er ook bent. Dat, en een goede indruk achterlaten, doe je met relatiegeschenken en weggevers. Er zit een behoorlijk verschil tussen relatiegeschenken en weggevers, maar het beste is om van beide wat te hebben. Wat gebruik je voor wie?

Relatiegeschenken

Op de beurs loopt een heleboel potentie rond. Potentiële klanten, maar ook potentiële samenwerkingen. De mensen met de meeste potentie kun je door middel van een relatiegeschenk dat laatste zetje geven. Laat bijvoorbeeld gadgets bedrukken om weg te geven. Een speaker, powerbank of een activity tracker met jouw logo erop laat een professionele indruk achter en maakt de potentiële relatie blij. Bovendien laat het zien dat jij op de hoogte bent van de laatste technologische ontwikkelingen. Een gadget, daar hebben mensen vrijwel altijd wel wat aan. Deze kun je weggeven bij een bepaalde actie, zoals een inschrijving, aanvraag of zelfs al een verkoop.

Giveaways

Natuurlijk heb je aan de mensen die al echt actie ondernemen bij jouw stand het meeste. Maar ook de andere bezoekers hebben wel degelijk potentie. Die zijn ook waardevol en kunnen ook wel een extra zetje gebruiken. Daarom kun je voor hen allemaal leuke weggevers bedrukken. Al is het alleen zodat ze je naam onthouden. Bijvoorbeeld een lanyard. Of pennen. Dat zijn spullen waar je ook nog echt wat aan hebt op de beurs. Er zijn een heleboel weggevers te vinden, ook die perfect af te stemmen zijn op jouw bedrijf, branche of doelgroep. Laat jezelf zien, zorg dat je onthouden wordt en ontvang de waardevolle (nieuwe) relaties met open armen!