Het idee is eenvoudig en zeer effectief – verkort de tijd en kliks die een browser nodig heeft om de gewenste informatie te vinden. Mix het met nauwkeurigheid en betrouwbaarheid en u bent op weg naar een winnaar … zij het product metadata, beoordelingen, ranglijsten, grafieken, video’s, wat uw sociale kring zegt … of prijs.

Sites voor prijsvergelijking maken deel uit van het online winkelen en een industrie die de afgelopen jaren is geëxplodeerd. Ze begonnen onrijp, inclusief verouderde inhoud, onnauwkeurige prijzen en misten extra nuttige details zoals beschikbaarheid en verzendkosten. Meer recentelijk is de nauwkeurigheid van informatie enorm verbeterd met de komst van product-API’s en directe toegang tot de databases van de detailhandel voor actuele informatie.

Er blijft echter een fundamenteel probleem bestaan ​​- dat van echte en nuttige vergelijkingen. Er zijn te veel sites voor ‘prijsvergelijking’ die gewoon fungeren als een verheerlijkte aanbieding voor verkopers en zich niet houden aan de basisprincipes voor vergelijking.

 

‘Tijd en klikken’ besparen is waar het om gaat. Het presenteren van een paperback van Amazon naast een hardback van Book Depository vertelt je niet de goedkoopste waarvoor je het boek kunt kopen. Het vertelt je alleen maar dat die twee verkopers die boeken in die formaten op voorraad hebben. Hier zijn onze top 5 regels voor het bouwen van een service voor het vergelijken van kwaliteitsprijzen, gebaseerd op enquêtes en feedback van meer dan 100 online gebruikers en uren en uren zelfonderzoek.

Top 5 regels voor effectieve prijsvergelijking:

1: Vergelijk prijzen van hetzelfde artikel samen – vermeld prijzen van alle verkopers samen, idealiter in één tabel en voor één product, b.v. hardback met hardback en paperback met …. je snapt het.

2: Sorteer uw resultaten op prijs, NIET op ‘populariteit’ – de gebruiker komt immers op een prijsvergelijkingssite, niet op een populariteitssite, vooral niet op een die er duidelijk uitziet alsof het een ‘betaald’ type is.

3: Neem waar mogelijk de volledige prijs op – wat heeft het voor zin om te adverteren voor een product dat wordt vermeld voor 10 p, als de bezorging op het vasteland in het VK op £ 5 komt. Geef prijzen op die de gebruiker een getrouw beeld geven. Als u zich zorgen maakt dat uw internationale gebruikers niet de juiste prijs krijgen, niet doen! Ze zijn waarschijnlijk 0,001% van uw bedrijf en zijn zeker de moeite van het opofferen van nauwkeurigheid voor de rest niet waard? U kunt altijd een opmerking plaatsen om uw veronderstellingen uit te leggen.

4. Bespaar de gebruiker tijd, klikken en hersenkracht – zorg ervoor dat het primaire doel van uw site duidelijk op uw startpagina staat, snel werkt en alle relevante informatie biedt in het minste aantal klikken. Onthoud de 2 ‘drieën’:

Je hebt 3 seconden om de aandacht van de gebruiker te trekken – als ze niet vinden wat ze zoeken bij elke pagina laden, zullen ze niet langer zoeken
Je hebt 3 klikken om te presenteren wat de gebruiker wil – als ze die prijs na drie klikken nog steeds niet hebben, raken ze moe en gaan ze terug naar Google